728 x 90
Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan

Sunday, April 8, 2012

crying

semalam 6.4.2012.. i was cried all nite...bgn bgn pun nangis sampailah lebih kurang pukul 6. rasa lapar.. lepas makan baru rasa ok.. alhamdullilah.. sebab dan munasab menangis tu puncanya dr tgk iklan y paling sedih dekat youtube.. lepas satu iklan ke satu iklan y lain.. menagis xhengat dunia..my Roomate lak gelak tgk cite korea..herghh terbalik sudah.. xtaula kenapa.. perasaan sedih dan tangisan tu tak nak berhenti la plak walaupun dah habis tgk iklan iklan tu semua.. bingung @_@... untuk menghilangkan perasaan yang tah apa sebab dan munasabab tu.. i bersihkan bilik---> oh no bersih tmpt ak jer..tmpt orng mna blh sentuh kan? tukar cadar basuh cadar sidai tu lebih kurang pukul 2 ptng keesokan hari.. teruk sangat.. samapi petang keesokan hari terusan menangis..

lepas sidai cadar tu semua..i pergi mandi..hmm jangan kata korang xpernah xmandi selepas tghr.. ni mandi bukan  kali kedua tp kali pertama..dasyat nya penangan iklan iklan tu semua.. XXXX sbnrnya bukan sbb iklan.. ak tau.. air mata bila mana dah lama xkeluar ia akan keluar xhengat dunia dan bila keluar ia sedikit sbyk melegakan... sebab itulah aku biarkan jer ia keluar.. perasaan y huru hara tu still ada dan byk.. ak ingt lepas mandi oklah sikit tp x.. hmm jd ak msk semula dlm bilik air.. ak ambk pemberus,ajax ---> bersih bilik air dan toilet.. lama la jugak ak berus berus berus.. mula mula tu ak guna pembersih y ak beli jenama giant jer..tp perasaan tu xPUAS.. lepas tu ak gna pembersih roomate ak punya AJAX lavendar.. hmm harum sikit.. aku sukakan bau lavender tp nk jimat punya pasal hrtu ak ambl y jenama giant..hasilnya hampeh.. hmm.. pengharum lavendar bilik ak pun dah habis.. selalunya kalau emosi ak xstabil aku cepat cepat hidu bau lavendar dan lepas tu perasaan tu ok balik sbb tu air mata aku xkan keluar dgn mudah2.. hmm..

actly,,byk juga barang2 y dah habis dan going to.. hmm.. bulan ni byk sgt perlu duit..xmsk lg dgn plan aku nak g bercuti lg.. kemain plan nk g situ n g sana..hehehe y pasti plan mesti MENJADI! erk lupa bulan ni sewa pun xbyr lg..nak mkn lg..duit taxi lg.. hmm sbnrnya duit taxi tu xla perlu sgt,, boleh jer jalan kaki tp prepare umbrella before rain la kan..lgpun sikap ak selalu sgt tergopoh gapah diwal pg jd semua nmpk kalut dan xmenyempat.. xmo lewat ke kelas plak.. disitu pun dah aku membazir..hmm.. bab mknn xyah ckplaa.. semua benda aku nak makan.. ikut suka hati ak.. sbb tu la duit ni xpernah boleh kumpul.. mak bapak ak kasi,adik beradik aku kasi..semua licin..  dan lg sedih msa ak balik dr kg hrtu telifon aku hilang dlm bas.. konferm kena curi.. lg la ssh ak lepas ni.. xpe susah ---> "susah susah dahulu senang senang kemudian"

hmm kesian kakak ak..bg kemudahan tuk ak..bg telifon senang tuk aku kol mak bapak aku dekat kg,, xyah risau tarikh expired tak yah risau xde kredit.. tiap2 hari boleh kol..tiap tiap hr boleh msg.. tp aku hilangkan.. dah hampir 2minggu aku xguna telifon ni.. housemates aku kata kawan2 aku kata ---> "klu orng dulu2 xde telifon xde xpelah boleh hidup lg,,tp orng zaman skrng mmg xLAH" mungkin kes ak ni 1:1000 kali..hmm.. kalau lah ada orng nk jual talifon dgn hg 10 aku beli..SUNGGUH tp lebih dr tu xnak.. byk dah tragedi2 malang ak dgn telifon-telifon y pelbagai..mcm2..  rasa macam give up dah nak PAKAI dan GUNA.. ni bukan kali pertama dan ak harap ni kali terakhir.. aku PENAT..sangat.. biarlah orng nk kata apa,, i wont care..

kesimpulanya,,selepas 2minggu berlalu baru aku menangis,,itupun ada sokongan iklan2 itu y btkan ak menangis...kalau x,,rasanya xmenagis ak... kebalnya hatiku Ya Allah.. bila pula airmata ini akan menitik? semoga ia tidak menitik pada yang sia sia... Ya Allah kau jauhilah aku dari sebarang musibah,kau bahagia kanlah aku di dunia dan di akhirat,dan kau berilah peluang kepadaku untuk membalas jasa ibu bapaku,adik beradikku dan mereka yang memerlukan bantuan ku dimasa akan datang Ya ALLAH.. Amin...



love;
te amo Hada

saya akan berusaha untuk bijak dalam menguruskan diri sendiri.. FIGHTING!!
#resepi #cooking try#precious food# 100 days 11 ogos 2014 100 days 16 february 2015 20-an Action songs advertising ALPHABET RECOGNITION AMAZON Art and craft award Baby Milestones baby photo Bandung BECE Ben ashaari bencana a.k.a musibah best place to visit KELANTAN BIRTHDAY PARTY bisnessbyIstanaSyurga bisnessonline BLOGLIST DAN SEGMEN breasfeeding tips brownies children assessment children milestones children performance children safety children trip and visit children with special need=gifted Cinta Malaysia Sayang Kelantan cognitive development contest dan contest DramaTv English Language foodhunters Future Teacher GIVEAWAY greenandredtea greenteathailand hand eyes recognition Hari Rabu hilang# sukar jejaki lagi# dicuri# lalai# holiday a.k.a makan angin :) homeschooling INDONESIA kegemaran saya Ketam kid songs KIDS ACTIVITY KIDS PROJECT KIDS TOYS Kota Bharu Kelantan Kunak lagu+lirik lesen kereta LESSON PLAN Lets learn "BAHASA MELAYU" letters Madinah makanan bercengkerang Makkah Malay songs Maruku mimpi BESAR movie musim panas nephew+niece+children nothing just to say NURSERY NURSERY RHYMES one destination. parenting tips parents teacher relationship party themem Barbie theme PLANE TICKET pools and waterfun PRESCHOOL Princess sofia themem Pink theme PTPTN public transportation puisi+poem+whatsoeverlah Quotes of the Week Ramadhan redteathailand Resepi sos Mangga Resepi sos nyonya REVIEW RINDU SABAH saya jual secret recepi segmen agama sensory skills services Singapore SOS MANGO specialcare SPORT&OUTDOOR SSPN Tawau teaching skills teman+sahabat tengah marah tips+petua+amalan=tindakan toddlers TV SHOW UMRAH water play WRITING SKILLS