728 x 90
Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan

Saturday, March 26, 2011

~teman~

04:17 AM

az,
seperti cara manakah yang harus ak tuturkan
ayat apakah yang harus aku ucapkan..
apakah ak menyesal tentang apa y berlaku..
andai aku  bisa luahkan apa y ak fikirkan...
dan andainya kau boleh menerima..
tentu semua ini tidak akan pernah sulit..

an,
dikala itu ak tidak mampu lelapkan mata..
ingatanku terhadapmu
semakin kuat menggamit..
terus setia memanggil namamu..
dalam tahan tangisan..
sangat rindu kamoo..
mendengar celotehmu..
mendengar bebelanmu..
agar tidak sering berhalusinasi..
agar sering hidup ddunia realiti..
andainya kau tahu perasaanku kini..
bisakah kau datang padaku?

az,
andai semua itu tidak pernah berlaku..
betapa bahagianya aku hari itu..
betapa bahagia hariku selepas itu..
tapi kenapa ia berlaku ketika bersamamu..
andainya ak doraemon..
aku ingin putarkan masaku..
tidak akanku keluar haritu..
untuk menemuimu..
dan hal ini tdak mungkin berlaku..

an,
kau sering mengigatkanku..
kau lah memoriku suatu tika dulu..
setiap saat dan setiap masa..
tanpamu tika tu membuatkan..
pergerakanku terbatas..
kau lah tangan..
kaulah kaki..
kaulah mata..
kaulah insan yang sering 
aku perlukan..
tanpamu pasti ak lemas..
dalam dunia ciptaanku..

az,
aku tidak pernah..
menginginkan ia terjadi..
tidak mugkin aku akan..
mencalarkan namakuu sendiri..
tapi pertanyaan di benakku..
sering menggangu ketenteramanku..

ir,
disaat tangisan semakin laju..
hanya nombormu dan an..
tidak ku lupa..
untuk menelefon an..
tidak sesekali..
lalu,dengan berat hati..
ak menelefon kamoo
tapi hanya deringan menemani..
tanpa suara nasihatmu..
tanpa pujuk katamu..
aku prlu kamoo saat itu..
namun percubaanku..
untuk ketiga kalinya..
mensesakkan lagi nafasku..

az,
pernahkah sejenak kau  berfikir..
kemana ia menghilang..
hanya dengan seketika cuma..
masakan ia bergerak sendiri..
aku tidak ingin menuduh..
tapi aku tiada daya..
tidak ingin sekali..
hal begini merosakkan..
persahabatan kita..

an,
kau tidak ku lupa walau sesaat..
bayangamu sering menjadi teman..
rindu kamo,sayang kamo..
walau kita terpisah kini..
juga disebabkan aku..
maafkan aku wahai teman..
andai pernah kau terguris dengan sikapku..
tiada yang lain yang mampu..
mengganti tempatmu dihatiku..
aku mendoakan kau berbahgia..

ir,
kau sering menyebut namanya..
didepanku..
aku hanya berbuat marah..
bukanku tidak suka..
malah aku teramat suka..
mendengar khabar beritanya..
tapi hatiku cukup keras..
betapa egonya aku..
yang akhirnya merugikanku sendiri..
terima kasih teman..
aku jua amat menyanyangimu..

az,
malamku setelah haritu..
diselubungi dengan rasa pedih..
bukan salahmu..
maafkan aku teman..
membawa sial dihari..
pertama pertemuan kita..
setelah sekian lama tidak bertemu..
betapa kecewa nya kamo..
kerana aku telah merosakkan..
hari yang sepatutnya indah..
tetapi percayalah..
aku jua turut merasainya..
kecewanya,peritnya,kegusarannya..
maafkan aku teman..
andai pertemuan kali itu..
telah menyusahkan keluargamu..
bukan pintaku jadi begini..

az,an,ir...
aku hanya insan normal..
yang sering mengalami amnesia..
yang sering menyusahkan..
tapi aku pohon..
halalkan pengorbananmu itu..
buatku wahai teman..
tangisanku masih belum terhenti..
setelah berbulan bulan lamanya..
aku tidak mengalirkan airmata..
betapa takjubnya kuasa Allah..
akhirnya aku menangis..
di saat kalian..
mengalami mimpi indah..

msg: az,an,ir  (bukan nama sebenar dan juga bukan nama panggilan)  namun andai mereka iaitu teman merasainya..ia adalah buat kamoo.. warkah terakhir buat lembaran terakhir di akhir rasa.. salam sayang,salam rindu,salam terima kasih,dan salam beribu kemaafan... semoga teman hidup bahagia di dunia dan akhirat..



#resepi #cooking try#precious food# 100 days 11 ogos 2014 100 days 16 february 2015 20-an Action songs advertising ALPHABET RECOGNITION AMAZON Art and craft award Baby Milestones baby photo Bandung BECE Ben ashaari bencana a.k.a musibah best place to visit KELANTAN BIRTHDAY PARTY bisnessbyIstanaSyurga bisnessonline BLOGLIST DAN SEGMEN breasfeeding tips brownies children assessment children milestones children performance children safety children trip and visit children with special need=gifted Cinta Malaysia Sayang Kelantan cognitive development contest dan contest DramaTv English Language foodhunters Future Teacher GIVEAWAY greenandredtea greenteathailand hand eyes recognition Hari Rabu hilang# sukar jejaki lagi# dicuri# lalai# holiday a.k.a makan angin :) homeschooling INDONESIA kegemaran saya Ketam kid songs KIDS ACTIVITY KIDS PROJECT KIDS TOYS Kota Bharu Kelantan Kunak lagu+lirik lesen kereta LESSON PLAN Lets learn "BAHASA MELAYU" letters Madinah makanan bercengkerang Makkah Malay songs Maruku mimpi BESAR movie musim panas nephew+niece+children nothing just to say NURSERY NURSERY RHYMES one destination. parenting tips parents teacher relationship party themem Barbie theme PLANE TICKET pools and waterfun PRESCHOOL Princess sofia themem Pink theme PTPTN public transportation puisi+poem+whatsoeverlah Quotes of the Week Ramadhan redteathailand Resepi sos Mangga Resepi sos nyonya REVIEW RINDU SABAH saya jual secret recepi segmen agama sensory skills services Singapore SOS MANGO specialcare SPORT&OUTDOOR SSPN Tawau teaching skills teman+sahabat tengah marah tips+petua+amalan=tindakan toddlers TV SHOW UMRAH water play WRITING SKILLS